RSS

Updates…

26 Aug

hurm…lama sudah x singgah ke ‘umah’ nih…maklum la…sibuk dengan anak2…sibuk dengan keja…kelas2 semester baru dah bermula…banyak yang nak dicoretkan, banyak yang nak dikongsikan….tapi…mcm tak tau pula apa yang nak ditaipkan !! blurr…

Ramadhan 1431H

alhamdulillah…aku masih hidup lagi untuk Ramadhan kali nih…alhamdulillah….ada juga kesempatan bagi aku untuk berterawih di malam hari, walaupun gangguannya amat hebat skali !! jujur aku katakan…konsentrasi aku mudah hilang dengan hadirnya farisha kali ini…heheh..moga Allah terus kuatkan imanku…agar terus merebut peluang untuk beribadah, walaupun hanya dengan bersendirian kat umah…yeah…aku rinduuu sgt nak berterawih kat masjid seperti sebelum2 ini…tp nak buat mcm mana kan !!…

rifdi + farisha.

alhamdulillah…makin bijak + pandai + comel anak2 ku inih…hehehe..sapa lagi nak puji anak2, kalau bukan mama nya sendiri !! moga2 akhlak dan tingkah laku anak2 mama secomei dan sehensem muka sha and dd ok !!! sha dah masuk 5 bulan 18/8 sudah…dah boleh meniarap, dan mula mengesot !! pantang di letak atas toto….mmg abih satu living room dia tawaf…semalam dah tersangkut bawah kusyen..!! punya lahh terkejut si mama nih, sampai lupa nak snap pics..hehehe..ntah mcm mana bleh dok bawah kusi pun tatau la..bila nak angkat badan nak keluaq, tersangkut, dia tiyak…hehehe…mcm2…sha ni pun bleh tahan jugak nampaknya…nama saja gegerl…tp..dah nak mcm rifdi jr dah mama tgk !!

rifdi dah masuk 2 tahun 6 bulan 21/8 sudah…apa yg dd x leh buat lagi i bercakap terus. masih dok berkhutbah hari2 dengan bahasa german + jepun + arab…kadang2 dd cakap itali…adoii…susahnyaa mama nak paham..ntah bila laa dd nak bleh cakap terus pun tatau laa…and skang ni dah pandai sayang adik..kdg2 (bila mood ok)…rajin melayan adik, bersembang/mengacah adiknya tu…yg si adik pun..bila nampak jaa abang jadi excited…hurm..tp satu jaa mama x tahan..suka sgt memunggah !! aduhhh…punggah kusyen..masuk dapoq amik sudip nak wat concert…haish..mmg kena sabaqqq byk2 ngan dd nih !!

farah.

‘cuti’ panjang sudah berakhir…kini masanya untuk bekerja..lepas balik dari cuti bersalin, agak lama jugak jadual kuliah aku agak ‘kosong’…mula semester baru aku cuma diberi 3 slot…(agak ringan jugak)..and finally…lepas 4 bulan yg agak lengang…hehehe…aku diberi jadual yg pack !! hurm..ready, get set, GO farah GO !! heheh..as for DIET plans…hurm..mcm x berubah2 pun berat badanku…masuk bulan puasa nih, ada lah turun sekg-dua…tapi NO BIG DEAL ok…anytime bleh naik balik..or maybe naiknya lebih dari apa yang turun !! aduh…susah nya nak maintain berat badan, susahnya nak kurus bila usia semakin meningkat !! mcm mana  nak buat…genetically mmg dah aku on the BIG side..nak x nak kena mula terima hakikat yang aku memang GEMUK. sigh.

syawal 1431H.

sedih. yeah…ntah kenapa…aku x terasa excited atau sonok menjelang syawal nih…walaupun tiap2 pagi masa datang keja aku pasang lagu raya…still x rasa excited jugaks. and guess what…baju raya pun aku x dak lagi !! and…x terasa mcm nak beli pun !! tp sbb husben ku yang kalut nak ‘setema’..kena laa cari jugak…setakat ni aku hanya mengumpul baju2 raya bg sha ngan dd…even baju melayu husben pun dah beli…huurm…and yes..syawal tahun nih di kampung…maknanya..mak ngan bapa kena beraya berdua2an saja…x dak anak menantu, x dak cucu…sunyi sepi lah jadinya. sian mak ngan bapa…nak buat mcm mana..kali ni giliran beraya kat kg pula… .

alhamdulillah…dpaat jugak aku siapkan satu article untuk SEGi review..hurm..walaupun just a short one..harap2 dipublish kan le.. (mcm impossible ja..??!)..hehehe..and so far..aku dan kawan2 dah organize 2 aktiviti dengan students…mesti buat satu lagi, for the sake of KPI…!! sigh..KPI…training x cukup lagi…mcm mana nih..??

rumah idaman..?

aku x pasti kalau2 aku dah ‘jumpa’ rumah idaman aku atau belum…tp setakat nih, aku dah jumpa satu umah yang kosong…walaupun x semewah mana, tapi nampak sangat selesa..syukur padaNYA…aku harap, segala urusan aku berkenaan dengan umah nih akan dipermudahkanNYA…yang aku pasti, umah ini adalah untuk rifdi dan farisha (and mebi ‘adik'(s) mereka..??) :)… semoga dengan adanya umah nih..mak, bapa, mak, ayah, abang, kak dan adik iparku lebih selesa bila singgah kat penang nih…kalau kat umah sekarang  nih…aduh kesian mereka…berhimpit2..ehhehe…dan yang pastinya…umah di lokasi kegemaran ku di pulau mutiara ini: Kepala Batas…heheh.eh..kenapa kepala batas pulak..? hurm..mebi sbb suasananya lebih ‘aman’…x dak traffic jam…kiri, kanan, depan dan belakang org yang sama pegangan….

 
Leave a comment

Posted by on August 26, 2010 in AUGUST 2010

 

Leave a Reply

 
