RSS

Salam Aidilfitri 1431H…

08 Sep

cepat betul masa berlalu kan !! sedaq2 dah nak raya…entah kenapa, aku x terasa aura atau mood atau feel nak beraya taun nih…maybe sbb terasa cepat sangat berlalunya Ramadhan, jadi kedatangan Syawal macam x ‘dinanti’kan…alhamdulillah…raya kali ni dah ber-4 !! kalau 2 raya sebelum ni ber-3, sekarang dah ber-4..cepat betul masa berlalu…terasa betapa produktifnya aku !!πŸ™‚

perihal kad raya…
rasanya tradisi mengarang, menjilat dan melekat setem and mengepos kad raya dah makin berkubur…aku ingat lagi masa zaman skolah2 dulu, slalu minta mak beli kan kad raya 2-3 dozen, sbb nak bagi kat ramaiii kawan2 kat skolah !! kelas sendiri, kelas sebelah menyebelah lagi…kawan2 tiusyen lagi…ahaks…dan masa skolah rendah, pantun yang wajib aku masukkan dalam setiap kad yang aku kirimkan ialah:

“pecah kaca, pecah gelas,
lepas baca, harap balas !!”

hehehe…mmg masa tu bila bg kad kat kawan, niat nya sbb nak dapat balasan kad balik :D….bila dah skolah menengah, x main dah pantun2 mcm tu…tp buat mini karangan..antara soalan wajib ditanya”

baju raya dah beli ke belum…?
kuih raya dah buat ka belum..?
raya nanti jemputlah ke rumah…

dan mcm2 lagi !! as tough mcm x bleh nak tanya menda2 nih secara LIVE kan !! ahaks !!πŸ™‚..and masa matriks…and kat UUM..again..adalah bertukar2 kad raya sket2 ngan kawan2…tapi lepas dah mula keja, dapat kad dari staff, and kawan2 jauh…but somehow…lepas dah keja…dapat KAD KAWEN lagi banyak rasanya dari kad raya..heheh…and lepas kawen…makin suram..dah x byk dapat kad, melainkan dari sahabat2 yang rajin menghantar, ifa, bai, yon dan enab !! (kawan sebilik, seUUM :))

ahaks…tahun nih, setelah beberapa tahun aku ‘kemarau’ kad raya, aku dapat 7 kad raya from teman2 seofis !! hehhe…sonok nya !! tingat plaks zaman skolah2 dulu…best..best..πŸ™‚ terus aku hias kat meja aku sendiri…yelah..nak bawak balik, nak gantung kat dinding mcm dulu2 mcm x sesuai…macam X CUKUP sebenarnya…hehehe…hias kat ofis pun ok what…berseri2 sket meja aku kat staff room nih !!πŸ™‚

amacam..? berseri2 x mejaku ini…?

berbalik pada cerita aidilfitri…tahun ni aku akan bermalam raya, dan berpagi raya di kampung suami, aloq staq…walaupun berat rasanya hati nak tinggal mak ngan bapa, aku kena ikut suami jugak…ye lah…dah 2 tahun dia solat raya di bukit jambul…tahun ni dia nak solat raya di kampung halaman pula…aku harap sangat2 mak ngan bapa x terasa sunyi (which is impossible) di malam raya, dan di pagi raya…looks like their eid this year will be a ‘quiet’ one, without rifdi and farisha….😦

kepada semua pengunjung blog ku yang x seberapa ini, Selamat Raya Aidilfitri…drive carefully..semoga lebaran kali ini lebih bermakna dari yang sebelum2 nya…

 
1 Comment

Posted by on September 8, 2010 in SEPTEMBER 2010

 

One response to “Salam Aidilfitri 1431H…

  1. inas

    September 8, 2010 at 2:12 pm

    salam aidilfitri =)

    kad raye?
    sy dpt 2 keping je tahun ni hehhe

    semoga raya nnti meriah yeπŸ™‚

     

Leave a Reply

 
