RSS

Bersediakah aku….?

04 May

ALHAMDULILLAH. ..syukurku yang tidak terhingga kepadaNYA…akhirnya hajat untuk memiliki rumah sendiri telah dimakbulkan olehNYA…i’d say ni semua rezeki rifdi and aicah…infact, setiap satu sen yang aku terima di hujung bulan, semuanya adalah rezeki mereka….yes…whatever i’m working on, doing now, is meant for them, for their future..i’m trying my very best, to give the best to these these 2 ‘amanah’ that ALLAH gave me…

 

it all started when i read an article on childrens development; the article said that kids growing up in a ‘box-kind-of’ house is not healthy…interaction with nature is very important in their early years…and yes…looking at my lil’ son, i can sometime see how ‘bored’ he is, playing with his football, watching TV….in the small living room in our house…well…what can u expect, we’re living in an apartment !! the only time we can take him down to the padang bola is on weekends…and yes..if it doesn’t rain….to rent a terrece house in Penang is costly, very expensive, and its not worth renting…

…i’d always dream of having a terrece house of my own, where my kids have a more ‘spacious’ place to play around…and yes..ALHAMDULILLAH…my wish is granted, and we shall make our move into our new house by next month…but the problem is, my house is at the mainland, not in Penang Island.

actually…sebelum kawen, mmg aku all the while kat pulau nih…and all this while, aku pun membesar kat dalam rumah flat saja…lepas grad, mmg aku keja kat penang ! hehe..believe it or not…1st job kat Maybank, cawangan Bayan Lepas lagi, which is just 5 minutes walk from my house. hehehe…sep duit parking..bila nak kluaq jumpa client, balik umah amik keta.🙂 2nd job kat Takaful Nasional (now knows as eTiqa), kat Bayan Lepas juga…! 15 minutes from my house…and the buat masters kat USM (pun dekattt umah!), and keja kat DELL…yes..Bayan Lepas again ! some might say i’m lucky…some might say how boring !! aahahha…yes..at times mmg terasa bosan, tp apakan daya, being the only child, i’ve got no heart to leave my parents alone…and bapa aku pun mmg sedari awal dah against on the thaught of me working outside Penang ISLAND.

lepas kawen…terpaksa pindah menyewa kat Kepala Batas..sebabnya husbandku menjaga projek di sebelah sana…that was my very 1st experiance of living kat mainland…huhuh…masa sebelum ada rifdi, mmg aku akui, terasa betapa x happeningnya hidup kat kepala batas nih !! agak membosankan…yg ada cuma Pekan Kepala Batas, yang paling happening pun Kompleks Kailan aja !! hahaha…kalau nak shopping, kena keluar ke Seberang Jaya, x pun ke Sungai Petani….but slowly…aku dapat menyesuaikan diri..and yes..i fell in love with the pekan !🙂

tp biasa lah….demi mencari rezeki, aku dapat kerja baru di pulau, and kebetulan suami jugak perlu menjaga projek perumahan baru di pulau…so we have decided to move to island…ye lah..dah 2 2 keja sini kan…and sedaq x sedaq…dah 2 tahun kami menyewa kat sini…kami ke sini ber-3, tp insyaallah akan keluar ber-4🙂

persoalannya kini…aku dah seakan2 ‘lupa’ akan excitement aku masa duduk kat kepala batas dulu !! aku terasa mcm…ermm…berat pulak nak meninggalkan pulau pinang. tapi apakan daya, kalau kat pulau nih, manakan dapat memiliki umah teres, 2 tingkat dengan harga RM170K !! sudah tu, rumah pulak berdekatan dengan masjid, bersebelahan dengan playground..and yes…yang paling penting, almost 99% jiran tetangganya ada saudara seagama denganku…bagaikan terasa ‘sejukkkk’ ja duduk kat kawasan tu kan !! hurm….kalau kat pulau, umah teres setingkat saja dah mencecah RM300K…and sekarang nih, majority umah2 teres dibuat 2 setengah atau 3 tingkat, and yes, harganya mencecah RM1M…whatdehel la kan…mmg sampai mati pun aku x mampu !

hurm…sering bermain difikiran aku skang nih…BERSEDIAKAH AKU nak ‘memulakan’ kehidupan baru kat Kepala Batas sekali lagi..? kalau kat kolej…pandai plaks aku bg lecture pasai ‘Change Management’…hhehehe..tp sendiri mcm malas nak change…hurm…rasanya lama kelamaan boleh la kot kan….mesti leh sesuaikan diri…yg penting, rifdi ngan aicah lebih selesa…

dan aku dah mcm boleh terbayang2, anak2 ku mandi2 dalam pool tube kat laman umah, dan petang2 main2 kat playground sebelah umah !! and yes kalau adik beradik ipar duai atau kawan2 aku datang ke penang, ada lah tempat tinggal yang selesa utk mereka…kalau kat umah sewa lani..huhuh…tidoq berhimpit kat hall la jawabnya…🙂

 
Leave a comment

Posted by on May 4, 2011 in MAY 2011

 

Leave a Reply

 
