RSS

Ramadhan tiba lagi…

25 Jul

wah…sudah berhabuk rumah aku nih…sudah bersawang, berdebu sana sini…perlu spring cleaning menjelang syawal nanti! ahaks…banyak yang telah berlaku sejak coretan terakhir ku…banyak yang sudah berubah…

Aku

seperti yang kalian sedia maklum..aku kini sudah berbadan dua…dah masuk 5 bulan ++ pun saat aku menaip ini…bagaikan tidak percaya, tapi itu lah hakikatnya…dalam pada aku berjaga-jaga, kemalangan berlaku jua..๐Ÿ™‚ bukan tidak menginginkan zuriat lagi, namun aku tak sangka ‘dia’ akan datang secepat ini…haru memang haru, mana dengan rifdi dan aicah yang masih kecil lagi…tapi jauh di sudut hati aku yakin, ada sebabnya Allah menghantar zuriat ini pada aku…moga anak ini akan menjadi sihat dan comel seperti abang dee dan kak aicah nya…AMIN.

aku berazam untuk berpuasa penuh tahun nih…puasa2 sebelum ini pun ada banyak hari lagi belum berganti..๐Ÿ˜ฆ moga2 aku dikuatkan iman, selepas bersalin berpantang nanti boleh mengqadakan puasa2 aku…huhuhu…

Rifdi

hurm…apa perlu aku coretkan tentang Rifdi..? banyak sebenarnya …nanti lah..ada masa..akan aku terangkan jua…yang pastinya kini Rifdi sudah ‘besar’, tinggi nya lagak budak berusia 6 tahun..walaupun hakikatnya dia baru berusia 4 tahun!๐Ÿ™‚ sudah ke tadika biasa…alhamdulillah…sudah mula berkata2…w’pun kekdg aku x faham apa butir percakapannya….ada masa..akan aku uraikan cerita tentang Rifdi ya…

Farisha

lil’ gurl aku ni sudah makin terserlah sisi gadisnya…di usia 2 tahun, lagak nya x ubah bagaikan kakak2 berusia 5 tahun! malah…kadang2 abang dee pun dilayan bagaikan adiknya… bijak memang bijak..sudah mula berkata2, banyak sungguh cakapnya! kalau naik keta, ada saja persoalannnya…semakin hari makin bijak anak dara ku ini…๐Ÿ™‚

Kerja

aku masih di sini…di tempat yang sama..masih mengajar…walaupun kekdg rasa down…rasa x seronok sebab rata2 pelajar aku yang berbangsa bukan melayu ini mmg tidak memandang jaga atau keringat kami2 pengajar muslim…biar lah..asalkan niat aku mengajar itu ikhlas. aku masih berharap, x putus2 berdoa agar dapat terus mengajar, tapi di suatu tempat dimana majoriti pelajarnya beragama Islam, seperti aku…mungkin dengan itu, aku akan merasa lebih puas dalam menjalankan kerja aku, seperti mana yang aku inginkan, berkerja sambil beribadah. moga2 ALLAH perkenankan permintaanku ini, AMIN.

Rumah

sedar x sedar…dah setahun aku menginap di rumah aku ini…terasa puas dan lega, setiap kali pulang dari kerja, menuju ke rumah sendiri..menyusuri sawah padi yang nan hijau terbentang luas, cukup mendamaikan jiwa…apa lagi bila masuk ke perkarangan taman perumahan aku, terasa nyaman sungguh udara ku hirup, maklum la…kawasan sekeliling masih kampung..๐Ÿ™‚ terasa indahnyaย  hidup di bulan Ramadhan, mendengar alunan bacaan ayat2 suci Al-Quran di subuh hari, dan mendengar gelak tawa anak2 jiran bermain mercun dan bunga api di malam hari…mungkin inilah yang aku cari2 selama ini, untuk hidup dalam suatu kawasan dikelilingi saudara semuslim…alhamdulillah!

ย 

 
Leave a comment

Posted by on July 25, 2012 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
